Tuesday 1 November 2011

Sang Dia~

Dia dtg tanpa di sangka2..datang tanpa diundang.. dtg secara tiba2.. dtg dengan rela... dtg di saat diri benar2 memerlukan seorang teman... di kala diri dalam kedukaan... di kala diri di rundung masalah... dia dtg memenuhi segenap ruang hati aku yg penuh dgn kesunyian... dia seakan2 memahami keadaan diri waktu itu... setiap hari dia dtg... memberi keceriaan.. memberi sinaran... memberi kebahagiaan... senyuman di bibir tak pernah lekang buat ku... lawak jenakanya sering menghiasi hari2 ku... indahnya waktu itu kurasakan...

Tetapi kenapa bahagia yg ku kecapi hanya bersifat sementara... kenapa keindahan di kala itu direntap dr ku... apa kah aku tidak layak untuk memiliki sinaran itu.... hmmmmmmm..

Di saat aku menulis ini.. sang dia sudah tiada lg... hanya byg2 yg tinggal... tiada lg teman berbicara.. tiada lagi teman gelak ketawa.... tiada lagi kenangan indah yg bisa aku cipta.. sungguh kejam ku rasakan...  seungguhnya aku masih memerlukan sang dia di sisi.. utk menemani hari2 ku... tapi apakah kenangan indah dulu bisa tercipta lagi....???

Di kala ini... sang dia hanya bisa ku liat dr kejauhan... ~snd~

No comments:

Post a Comment